Plokščiapėdystė ir avalynės pasirinkimas

AulinukaiJeigu net ir gražiausi aulinukai sukelia pėdos skausmus, jeigu kiekviena proga norisi kojas pakelti aukščiau ir padėti ant stalo ar palangės, jeigu naktį neužmiegate, neišgėrę vaistų nuo skausmo, paralyžavusio kojas – gali būti, kad jus vargina plokščiapėdystė. Tai rimtas sutrikimas, dėl kurio žmonės netgi atleidžiami nuo privalomosios karo tarnybos. Tačiau reikia pažymėti tai, kad su plokščiapėdyste gyventi tikrai galima, kuomet yra teisingai pasirenkama avalynė ir specialios gydomosios priemonės. Tad jeigu neseniai pasakėte „labas“ savo naujai gyvenimo palydovei, plokščiapėdystei, metas pasirūpinti ir tinkama avalyne bei pagalbinėmis ortopedinėmis priemonėmis.

Kas yra plokščiapėdystė

Visų pirma, apie tai, kas yra šis sutrikimas. Įprastai žmogaus pėdą sudaro tam tikri atraminiai taškai, kuriais remiamasi į žemę, o tarp tų taškų yra pakilęs skliautas. Tai suteikia gerą amortizaciją ir tikslingą svorio centro pasiskirstymą. Tačiau plokščiapėdystės atveju atsiranda disbalansas. Skliautas yra nusileidęs žemyn, todėl į žemę pėda remiasi visai kitais taškais negu turėtų. Tie taškai nėra pritaikyti šioms apkrovoms, dėl to atsiranda didžiulis skausmas, pėda gali ilgainiui dar labiau deformuotis, jeigu yra nekreipiama dėmesio į šią ligą. Tam, kad būtų galima sumažinti ligos simptomus ir pamažu ją gydyti, avalynę turėsite rinktis jau nebe pagal dizainerių, o pagal ortopedo patarimus.

Kokią avalynę rinktis

Taigi svarbiausias klausimas ir yra, kokie aulinukai šį sezoną taps jūsų laimingaisiais. Ir gal tai bus visai ne tie madingi platforminiai batai su didžiuliu plokščiu padu. Ir galbūt ne ilgais virš kelių siekiančiais aulais 12 centimetrų aukštakulniai, su kuriais atrodote tiesiog pritrenkiančiai. Teks įsivesti naujausius kriterijus: sveikata. Ortopedai siūlo plokščiapėdėms ir plokščiapėdžiams nesirinkti avalynės su visiškai plokščiu padu, juo labiau – plokščiu ir plonu. Taip pat rekomenduoja nesirinkti ir su per aukšta pakulne. Geriausia, jeigu pakulnės aukštis yra 4 – 5 centimetrai. Tokioje padėtyje šiek tiek pakilusi pėda laikosi geriau ir yra sveikesnė, ne taip žalojama ir neinama link deformacijų. Taip pat derėtų ieškoti šiek tiek platesnių padų batų, kad į juos lengvai tilptų ir įdėklai.

Reikia ir papildomų įdėklų

Kitas labai svarbus dalykas – tai ortopediniai įdėklai, kurie turi būti išliejami pagal pėdos formą. Jie dirbtinai pakels pėdos skliautą ir pėda remsis tais taškais, kuriais reikia. Žiemą ir kitu šaltu metu dėl to nebus problemų. Nesunku įdėti tokius įdėklus į aulinukus – niekas nepastebės. Tačiau vasarą bus kiek sudėtingiau rasti avalynę, kurioje lengvai pasislėptų tokie įdėklai. Visgi, ieškosite ir rasite. O padėti savo pėdai labai svarbu.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Galite naudoti šias HTML žymas ir atributus: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>