Biuras – tai ne tik darbo vieta, bet ir mikrovisuomenė, kurioje vyksta nematomi procesai. Darbuotojų motyvacija, atmosfera, net lojalumas vadovybei formuojasi ne tik per susirinkimus ar priedus prie atlyginimo. Kartais viską pasako… purvinas langas ar riebaluotas stalviršis virtuvėlėje.
Pastaruoju metu socialiniuose tinkluose, anoniminėse darbo platformose ir net darbuotojų pokalbių grupėse vis dažniau pasirodo nuotraukos, kurios įmonių vadovams verčia rausti – tualetuose numestos šiukšlės, nevalytos grindys, dulkės ant darbo vietų. Ir šios nuotraukos nėra šiaip piktų darbuotojų išpuoliai. Jos – simptomas gilesnės problemos, kurią verta spręsti iš esmės.
Slaptas nepasitenkinimas – atviras signalas
Kodėl darbuotojas nefotografuoja gražiai išklotų sutarties lapų ar skaniai atrodančios kavinės prie įėjimo? Nes tokie dalykai nėra asmeniškai žeidžiantys. Tačiau nešvara biure – tai kažkas, kas paliečia kiekvieną: rankomis, kvapu, akimis.
„Kai matai, kad šiukšlių dėžė tuščia trečią dieną iš eilės, o kilimas biure primena dykumą po vėjuotos dienos, natūraliai gimsta mintis: ar aš čia svarbus? Ar mano darbo vieta verta pagarbos?“ – pasakoja viena anonimiškai apklausta administracijos darbuotoja iš Kauno.
Kai žmonės ima slapta fiksuoti purvą – tai nebėra tik techninė problema. Tai – signalas apie nuvertinimą, nepasitikėjimą ir norą parodyti trūkumus viešai.
Specialistas įspėja: švara – tai reputacijos sargybinė
Pasak biurų higienos eksperto dr. Tomo Žabinsko, vadovai dažnai klaidingai mano, kad švara – antraeilis prioritetas.
„Biuras – tai ne tik sienos ir baldai. Tai – organizacijos vizitinė kortelė. Netvarkingas biuras siunčia aiškią žinutę: čia nėra struktūros, čia nėra priežiūros. Jei vadovas nepastebi šiukšlių, darbuotojas gali pagalvoti – gal jis nepastebi ir manęs? Švara tiesiogiai veikia darbo motyvaciją ir mikroklimatą“, – sako T. Žabinskas.
Jo teigimu, net 73 % darbuotojų, kurie dirba prastai prižiūrimose patalpose, įvardija nešvarą kaip vieną iš motyvacijos mažėjimo priežasčių. Tai ypač aktualu šiuolaikinėse įmonėse, kuriose darbuotojų gerovė deklaruojama kaip prioritetas.
Biurų valymas – ne paslaugos pavadinimas, o strateginė investicija
Tos įmonės, kurios reguliariai rūpinasi profesionaliu biurų valymu, pastebi ne tik malonesnę aplinką, bet ir sumažėjusį darbuotojų nepasitenkinimą bei skundų skaičių.
Tinkamai organizuotas valymas:
- padeda užkirsti kelią virusų ir infekcijų plitimui,
- kuria tvarkos ir rūpesčio jausmą,
- prisideda prie produktyvumo,
- mažina anoniminių skundų ar „šleifų“ internete tikimybę.
Be to, modernios valymo įmonės siūlo lanksčius grafikus, ekologines priemones ir net galimybę reaguoti į nestandartines situacijas ,pavyzdžiui, skubų valymą po renginio ar patalpų pertvarkymo.
Ką gali padaryti vadovas?
Jeigu tavo biure dar nėra profesionalios valymo paslaugos – metas iš naujo įvertinti prioritetus. Ir ne – čia ne kalba apie blizgančius stalus, o apie pagarbą žmonėms, kurie tuose biuruose leidžia didžiąją savo gyvenimo dalį.
„Biurų valymas nėra kosmetika. Tai – nuosekli, organizuota ir matoma rūpyba“, – primena dr. Tomas Žabinskas. „Vadovai, kurie tai suvokia, rečiau susiduria su anoniminiais darbuotojų skundais, prasta reputacija ar darbuotojų kaita.“
Slaptos darbuotojų fotografijos nešvariame biure – tai ne pokštas. Tai – tylus riksmas. Ir kol kai kurie vadovai dar suka akis, kiti jau spėja pasinaudoti proga – sutvarkyti ne tik grindis, bet ir santykius su komanda.