Apie ratus ir kelius

Ar kada nors atkreipėte dėmesį, kokios grėsmingos atrodo sunkvežimių padangos, kaip jos nedera miesto kelyje, ir kaip puikiai atrodo kaimo vieškelyje ar purviname lauke, miško take? Koks takas, toks ir ratas. Štai plentinio dviratuko padangėlės turbūt yra pačios ploniausios iš visų transporto priemonių, riedančių keliu. Ir nieko nuostabaus, juk dviratis yra toks lengvas ir mielas daiktas, kad su juo kažkaip turi važiuoti lyg skristum. Kuo plonesnės ir lygesnės dviračio padangos, tuo lengviau įsileki keliu. Kuo didesnės ir tvirtesnės sunkvežimių padangos arba traktorių padangos, tuo sunkesniais keliais ir su didesniais kroviniais jie galės keliauti.

Sunkvežimis

Didelė padangaJeigu kur nors važiuojant kelyje sutinkame sunkvežimį, jį iškart lenkiame. Vairuotojas nesidairo į lenkiamą automobilį, nes tuo metu rizikuodamas atlieka sudėtingą manevrą, tačiau keleiviai neretai tiesiog prikaustyti žiūri, kaip aplenkiamas sunkvežimis. Jis aukštas, ir mes matome tik kaip grėsmingai sukasi sunkvezimiu padangos. Kūnu pereina pagaugai ir viskas pasidaro aišku – viskas čia taip ir turi, ir turėtų būti. Sunkvežimis veža sunkiai, todėl ir priekaba jo pilna. Todėl ir ratai tokie dideli. Kas būtų, jeigu jis dabar staiga paslystų, jeigu jį sumėtytų? Vien nuo minties pašiurpsta plaukai, o tada nebesinori apie tai galvoti. Tačiau sunkvežimis kelyje jaučiasi saugiai. Mažai kas jam galėtų pasipriešinti. O važiuoti tenka labai atsargiai, jeigu vežamos malkos, rąstai, ar kas nors labai stambaus.

Traktorius

Skaityti straipsnį “Apie ratus ir kelius” »