Kai kuriems SEO vis dar nėra gerai pažįstamas reklamos būdas. Galima rasti labai daug informacijos apie tai, kokią naudą SEO paslaugos teikia, tačiau ne visi žino ką ši paslauga reiškia. Tai nėra koks nors greitas stebuklas, SEO – tai nuoseklus darbas, kuris susideda iš labai daug veiksmų, kuriuos kartais atlikti tenka ne vienam specialistui, o visai komandai. Nuolat svarstote už ką tektų mokėti investavus į SEO? Straipsnyje pateiksime daugiau informacijos apie tai, iš ko susideda SEO paslaugų kaina.
- SEO paslauga prasideda nuo analizės. Tam, kad būtų žinoma kokius rezultatus galima pasiekti, su kokiais konkurentas susiduriama bei kokie raktiniai žodžiai verti dėmesio, reikia gerai apžvelgti situaciją ir apgalvoti svetainės optimizavimo planą. Taip pat specialistas visuomet pagalvos apie rizikas ir pagal atliktas analizes suteiks informacijos kokius tikslus įmanoma pasiekti. Kokybiškas paslaugas atliekančius specialistus rasite – https://www.taurusmedia.lt/.
- Priklausomai nuo projekto dydžio, skiriasi ir parenkami raktažodžiai. Jų gali būti nuo 1 iki kelių tūkstančių ar net daugiau. Raktažodžius atrinkti padeda tam tikri įrankiai, tačiau specialistui tenka apgalvoti kurie iš jų turės daugiau perspektyvos, bus efektyvesni. Turint galutinį raktinių žodžių sąrašą, juos reikia integruoti ir svetainėje, jos turinyje.
- Svetainės analizė taip pat labai reikalingas veiksmas – visgi nuo svetainės kokybės priklauso ir pozicijos Google paieškos rezultatuose, todėl kartais tenka imtis veiksmų, jog ji būtų patrauklesnė paieškos sistemai. Dažniausiai tikrinama ar pati svetainė veikia gerai, ar greitai užkraunami puslapiai, patogiai pateiktas meniu, nėra puslapių dublių, ar turinys pasiekiamas paieškos sistemoms. Taip pat apžiūrima ar nėra nereikalingų puslapių, kuriuos reikia uždaryti nuo indeksavimo, patikrinama ar nereikia svetainės puslapių kodų koregavimo. Kai kuriems svetainės darbams atlikti dažnai prireikia ir programuotojų pagalbos. Po analizės sudaromos pakitimų rekomendacijos, kurios turėtų teigiamos įtakos svetainei. Atliekama ir statistikos analizė, kad būtų galima suprasti esamus svetainės rodiklius, kaip lankytojai patenka į svetainę – iš kokių paieškos sistemų, iš kokių socialinių tinklų, kitų nuorodų ir pan.
- Turinio optimizavimas, jo kūrimas – svarbus aspektas. Dažnai SEO specialistai bendradarbiauja ir su turinio kūrėjais, kurie geba sukurti įdomius tekstus integruojant reikiamus raktažodžius. Toks darbas negali būti automatizuojamas, nes turinys turi būti originalus, todėl dažnai šie darbai užtrunka. Kai kuriais atvejais prireikti gali ne tik SEO straipsnių, bet ir svetainės tinklaraščio (angl. blog). Tuomet turinys optimizuojamas ir talpinamas svetainėje užtikrinant, kad jis suformatuotas pagal visus Google reikalavimus. Svetainėje jau esantis turinys dažnai taip pat būna koreguojamas – būtinos antraštės, meta aprašymai, paveikslėlių optimizavimas. Specialistams tenka pašalinti nereikalingą, naudos neteikiantį turinį. Taip pat prireikia pasirūpinti, kad svetainės turinys būtų nesunkiai randamas paieškos sistemoms.
- Į SEO paslaugas įeina ir nuorodų talpinimas. Žinoma, pirmiausia specialistui tenka surasti talpinimo vietas. Jas suradus reikia sudaryti nuorodas ir kruopščiai jas sukelti. Dažnai tai pareikalauja nemažai laiko. Patalpinus nuorodas svarbu jas dar ir stebėti – ar jos nepradingsta, ar yra indeksuojamos, todėl reikalingas nuolatinis monitoringas. Vietų talpinimui dažnai tenka paieškoti ne vieną kartą, ypač, jei dalis nuorodų dingsta.
- Laiko reikalauja ir nuolatinis svetainės stebėjimas. Specialistui reikia užtikrinti, kad net ir atlikus visus reikalingus veiksmus, neatsirastų kokių nors svetainės sutrikimų, kurie gali pakenkti pozicijoms, kitų tikslų siekimui. Taip pat SEO specialistas nuolat domisi tendencijomis ir prireikus atlieka reikalingas korekcijas.
Taigi, SEO nėra tik vien tik nuorodos – ši paslauga reikalauja daug dėmesio ir kartais net nuoseklaus skirtingų specialistų darbo. Kaina priklauso nuo to kokios paslaugos būna reikalingos, kokie raktiniai žodžiai yra pasirenkami bei kokie yra tikslai nusistatomi (koks norimas svetainės lankomumas, paspaudimai, pirkimai, pozicija Google ir kt.). Dėl šios priežasties kiekvienam klientui kaina būna skirtinga.